Genre not found
Artist not found
Album not found
Song not found

Workin' Man Blues
Albert Cummings Lyrics


It's a big job just gettin' by with nine kids and a wife
I been a workin' man dang near all my life
I'll be working long as my two hands are fit to use
I'll drink my beer in a tavern
Sing a little bit of these working man blues

I keep my nose on the grindstone, I work hard every day
Might get a little tired on the weekend, after I draw my pay
But I'll go back workin, come Monday morning I'm right back with the crew
I'll drink a little beer that evening
Sing a little bit of these working man blues

Hey hey, the working man, the working man like me
I ain't never been on welfare, that's one place I won't be
Cause I'll be working long as my two hands are fit to use
I drink a little beer in a tavern
Sing a little bit of these working man blues

Sometimes I think about leaving, do a little bummin around
I wanna throw my bills out the window catch a train to another town
But I go back working I gotta buy my kids a brand new pair of shoes
Yeah drink a little beer in a tavern
Cry a little bit of these working man blues

Hey hey, the working man, the working man like me
I ain't never been on welfare, that's one place I won't be
Cause I'll be working long as my two hands are fit to use
I drink a little beer in a tavern
Sing a little bit of these working man blues
Yeah drink a little beer in a tavern
Cry a little bit of these working man blues

Contributed by Sadie A. Suggest a correction in the comments below.
To comment on specific lyrics, highlight them
Comments from YouTube:

Gearfried

Shame this hasn't gotten more attention!

john dicapua

AN OLDIE --- BUT A GOODIE.... EVERY ALBUM / CD / DIGITAL AND ALL --- ARE ALL WINNERS !

Christopher Maler

Great song, great performer

AzucaNegra16

Go head Albert! Got me dancing in my chair.

Santiago Becerra

Quien mas esta aquí por conjuntos 2?

Carlos venegas

¿?

Joanne Beauchamp

Albert does JUSTICE to Merle’s song!!!

Nicolas Estrada

Even Merle would approve.us working men make the USA go!

More Videos