Say What U Say
Eminem Lyrics


I was born to brew up storms, stir up shit, kick up dust, cuss till I slur up spit
Grew up too quick, went through too much, knew too much shit
Corrupt, and I'm a pour it on like syrup, bitch
Thick 'n rich, sick and twisted, Mr. Buttersworth
Dre told me to milk this shit for what it's worth
'Til the cow just tilts and tips and stumbles to earth
And if I fumble a verse, keep going, first take
I make mistakes just keep it, no punches pull, no punches, that's weak shit
Fake shit, if I ever take shit I'll eat shit, wasn't for him, wouldn't be shit
Creep with me as we take a little trip down memory lane
Been here longer than anyone in the game
And I ain't got to lie about my age, "But what about Jermaine?
"Fuck Jermaine, he don't belong speakin' mine or Timbaland's name
And don't think I don't read your lil' interviews and see what you're sayin'
I'm a giant, and I ain't gotta move
'Til I'm provoked, when I see you, I'm a step on you and not even know it
You midget, mini-me with a bunch of mini-yous, runnin' round your backyard swimmin' pools
Over eighty million records sold, and I ain't have to do it with ten or eleven year olds

'Cause what you say is what you say
Say what you say how you say it whenever you sayin' it
Just remember how you said it when you was sprayin' it
So who you playin' wit, huh?
'Cause what you say is what you say
Say what you say how you say it whenever you sayin' it
Just remember how you said it when you was sprayin' it
So who you playin' wit, huh?

Second verse, it gets worse, it gets no better than this
Amateurs drink veteran piss
From a dixie cup, if you ever mix me up
Or confuse me with a Cannabis or Dre with a Dupri
We'll rub it in, every club you're in
We'll have you black balled and make sure you never rap-a-fuckin'-gain
Dre ain't havin' it as long as I'm here to play devil's advocate
If there was some magic shit I could wave over the industry
That could save it when I'm gone and buried
To make sure the tradition carries on, I would
If I could only use this power for good, I wouldn't, not even if I could
From the hood, and I'm a hornet, and I'm a only sting when I cornered
And I'm a only sucker punch and swing without warning
And swing to knock somebody's fuckin' head off
'Cause I know if they get up, I won't get a chance to let off
Another punch, I'm punk rock, no one's punk, don't give a fuck
White-Pac, so much spunk
When I was little I knew I would blow up and sell a mill
Or grow up to be Atilla, go nuts and be a killer
And I'm, somethin' of a phenom, one puff of the chron
I'm unstoppable, I'm alive and on top again
There's no obstacle that I can't conquer so come along wit us?
Come on

'Cause what you say is what you say
Say what you say how you say it whenever you sayin' it
Just remember how you said it when you was sprayin' it
So who you playin' wit, huh?
'Cause what you say is what you say
Say what you say how you say it whenever you sayin' it
Just remember how you said it when you was sprayin' it
So who you playin' wit, huh?

Now anybody who knows Dre
Knows I'm about fast cars and Alize, partyin' all day
But I handled my business
Cause it' work before play, don't look for trouble
But I'll serve you gourmet
However you want it, you can have it your way, you fuck my night up
I'm a fuck up your day, bullet with your name
Sendin' it your way, that goes for anyone who walks through that doorway
'Cause this is my space, you invade it, live to regret it
And you'll die tryin' to violate it
Fuck around, get annihilated, eyes dilated
Like my old lady?
'Cause what you say is what you say
Sometimes what you mean is two different things
Depending on your mood if it swings
Think too many things, little hit of Dre's weed
I can do anything, catch a contact and I'm gone
And I'm back, I speed write and my loose-leaf's my launch pad
And I can pull any string, don't have to prove anything
Catch a contract on your head, you headed west, talk shit about Dre
You better get a vest
And invest in something to protect your head and neck
And it's back and forth, all day like Red and Meth
I joke when I say I'm the best, in the booth
But a lot of truth is said in jest
And if I ever do live to be a legend I'm a die a sudden death
Five mics in the Source, ain't holdin' my fuckin' breath
But I'll suffocate for the respect 'fore I breathe, to collect a fuckin' check

'Cause what you say is what you say
Say what you say how you say it whenever you sayin' it
Just remember how you said it when you was sprayin' it
So who you playin' wit, huh?
'Cause what you say is what you say
Say what you say how you say it whenever you sayin' it
Just remember how you said it when you was sprayin' it
So who you playin' wit, huh?

Lyrics © EMI Music Publishing, Sony/ATV Music Publishing LLC, Warner/Chappell Music, Inc., Universal Music Publishing Group, BMG RIGHTS MANAGEMENT US, LLC

Lyrics Licensed & Provided by LyricFind
To comment on specific lyrics, highlight them
Genre not found
Artist not found
Album not found
Song not found
Most interesting comment from YouTube:

비정한세상

[Dr. Dre] Huh, so I'm out the game huh?
[닥터 드레]허, 그래 난 쫓겨난 건가?
[Eminem] Yo Dre, we ridin?
[에미넴]이봐 드레 시작할까?
[Dr. Dre] Whatever
[닥터 드레] 그러던지 말던지
[Eminem] Well I'm witchu homie
[에미넴] 어쨌든 니가 하자는 대로 할게
[Dr. Dre] Ok, Let's handle this muhf*cker
[닥터 드레] 좋아, 이 새끼를 처리하자고


I was born to brew up storms 'n stir up sh*t
난 태풍을 만들어내고 개 같은 걸 내보내지
Kick up dust, cuss til I slur up spit
모래를 차고, 발음이 이상할 때까지 욕해
Grew up too quickly been through too much sh*t
난 엿 같은 걸 보면서 너무 빨리 자라났지
Corrupt and now they pour it on like syrup, b*tch
난 썩어버렸고 이젠 시럽처럼 부어졌어, 개자식
Thick in gritz, sick and twisted Mr. Buttersworth
그렇게 난 자랐어 마치 미쳐버린 Mr. Buttersworth처럼
Dre tole me to milk this sh*t for what it's worth
드레는 좀 가치있는 쪽으로 재능을 내놓으라 했어
Till the cow just tilts and tips 'n stumbles to earth
그 소가 갑자기 넘어져서 지구를 흔들 때까지
And if I fumble the verse, keep going
내가 만약 더듬거린다면 그냥 들어
First take, I make mistakes, just keep it
내가 만든 실수를 찾았다면 그냥 말하지마
No punches, pull no punches, that's weak sh*t
펀치 금지, 펀치하지마, 이건 약하다고
Fake sh*t if I ever take sh*t, I eat sh*t
가짜들 내가 만약 그런다면 차라리 먹어버려
Was it for him? Wouldn't be sh*t
그 녀석 꺼였나? 그렇다면 엿같진 않겠군
Creep wit me, as we take a little trip down Memory Lane
나를 따라해봐, 메모리 레인(기억의 길)을 따라 내려가면서
Been in longer than anyone in the game
난 딴 사람보다 더 오래 이 게임에 몸담았지
And I ain't got to lie about my age
그리고 내 나이를 거짓말 할 필요는 없어
But what about Jermaine?
하지만 Jermaine은 어쩌고?
*Jermaine Dupri가 어느 잡지 인터뷰에서 '나는 Dre나 Timbaland보다도 더 잘할 수 있다'라고 했던가, 어쨌든 그런 말을 한 것에 대한 반박이죠.
f*ck Jermaine, he don't belong speakin mine or Timbaland's name
그 자식은 집어쳐 그 녀석은 내 이름이나 Timbaland의 이름도 말하지 못해
And don't think I don't read your little interviews and see what your sayin
그리고 내가 네 인터뷰 내용을 읽지 않았고 네 말을 못 들었을 거라 생각마
I'ma giant, and I ain't gotta move till I'm revoked
난 거인이야 난 쫓겨날 때까지 움직이지 않아
When I see you, I'ma step on you and not even know it
만약 너를 보면 너를 밟아주고 모른 척할 꺼야
Ya midget, Mini-Me, with a buncha little Mini-You's
넌 난쟁이, Mini-Me, 수많은 Mini-You와 함께
Runnin around your backyard swimming pools
수영장에서 계속 뛰어다니고 있지
Over 80 million records sold
내 노래는 8000만 장 이상 팔렸고
And I ain't had to do it with 10 or 11 year olds
10~11살 아이들은 나랑 상관 없어


[Chorus]X2
Cuz what you say is what you say
왜냐하면 네가 말한 건 말한 거니까
Say what you say how you say it whenever you sayin it
네가 말할 껀 그냥 말해버려 때를 가리지 말고
Just remember how you said it when you was sprayin it
다만 말할 때 어떻게 말했는 지나 기억해둬
So who you playin with huh huh huh huh?
그래 지금 누구랑 노는 거지 huh huh huh ?


Second verse, it gets worst
2절, 이젠 최악의 상태
It gets no better than this
이젠 이것보다 악화되진 않네
Amatuers drink veteran piss
아마츄어들은 Dixie 컵에 따라진
From a Dixie cup, if you ever mix me up
오줌을 마셔, 그들은 날 화나게 했거나
Or confuse me with a Canibus or Dre with a Dupri
날 Canibus, Dre, Dupri랑 헤깔렸었던 녀석
Will rub it in, every club your in, we'll have you
네가 있는 모든 클럽에 우린 가서 간섭할 꺼야
Blackballed and make sure you never rap a f*cken again
넌 쫓겨났어 그러니 이젠 죽어도 개 같은 랩따윈 하지마
Dre ain't havin it as long as Im here, play Devil's Advocate
내가 있는 한 드레는 하지 않을 꺼야, 난 심술쟁이 역
If there was some magic sh*t I could wave
내가 할 수 있는 마법이 있었다면
Over the indusrty that could save it when I'm gone
내가 잠시 사라졌을 때 이 시장에 뿌릴 수 있는
And bury to make sure the tradition carries on
이 전통을 계속 가게 할 수 있는 그런게 있다면
I would
난..(…하겠다)
If I could only use this power for good
내가 만약 이 파워를 계속 쓸 수 있다면
I wouldn't, not even if I could
난 하지 않을래 할 수 있더라도 말야
From the hood and I'm a hornet
내 고향에서 난 말벌
And I'ma only sting when I'm cornered
내가 몰렸을 때만 침으로 공격
And I'ma only sucker punch or swing without warnin
그리고 난 멍청이 예고 없이 너에게 펀치
And swing to knock somebody's f*ckin head off
그리고 머리를 날려버리기 위해 네 몸을 잡고 돌리지
Cuz I know, when they get up, I won't get a chance to let off
어차피 그들이 눈을 뜨면 난 도망칠 수도 없잖아
Another punch, I'm punk-rock, no one's punk
펀치 한 방 더, 난 펑크-락 같지, 아무도 펑크는 아냐
Don't give a f*ck, white pop, so much spunk
상관 없어, 내 노랜 백인 노래, 정말 힘있네
When I was little I knew I would blow up
난 어렸을 때부터 히트칠 줄 알았어
And sell a mil or grow up to be a tiller
100만장을 팔고 갑자기 돌아서
Go nuts and be a killer
킬러가 될 줄 알고 있었어
And I'm somethin of a phenom
난 약간 신비스러운 녀석
One puff of the chron
Chronic 2의 쎈 입김
I'm unstoppable, I'm alive, I'm on top again
난 멈출 수 없고 살아있어 이젠 정상을 차지
There's no obstacle that I can't conquer
내가 정복하지 못할 장애물은 없지
So come along with us (Come On)
그러니 날 따라와 봐(이리와 봐)
[Chorus]
Now anybody who knows Dre
알다시피 누구나 Dre가 누군지 알아
Knows I'm about fast cars and alazey, partyin all day
난 빠른 차와 alazey(?)를 좋아하고 언제나 파티를 해
But I handle my business cuz it's work before play
하지만 잘 살아가고 있지 놀기 전에 일을 하니까
Don't look for trouble but I serve you gourmet
난 문제를 일으키지 않지만 먹기는 잘 먹어
However you want it, you could have it your way
어떻게 원하든 네 방식대로 얻을 수 있어
You f*ck my night up, I'ma f*ck up your day
만약 네가 내 밤을 망친다면 난 네 낮을 망쳐주겠어
Bullet with your name, sendin it your way
총알에 네 이름을 새기고 보내주겠어
That goes for anyone who walks thru that doorway
저 문을 통과하는 다른 사람도 마찬가지야
Cuz this is my space, you invade it
이건 내 공간이고 넌 침범하는 거니까
Live to regret it and you die tryin to violate it
그랬다간 넌 후회하면서 죽게 될 걸
f*ck around and you'll get annihilated
그렇게 돌아다니다간 파괴될 걸
Eyes dilated
네 눈이 커졌어
Ha, like my old lady
하, 마치 내 할머니처럼?
Cuz what you say is what you say
네가 말한 건 네가 말한 것이기에
Sometimes what you mean is 2 different things
네가 말한 건 2개의 의미를 지니고 있을 때도 있어
Depending on your mood, if it swings, think too many things
그건 네 기분에 따라 다르지 만약 지금 니가 신이 났다면
Little hit of Dre's weed, I can do anything
드레의 마리화나로 뭐든 해줄 수 있어
Catch a contact, then I'm gone and I'm back
날 잡았다면 난 사라지고 다시 돌아와
I speed write and my loose leaves my lanch pad
난 빠르게 쓰고 내 오픈 플레이는 내 lanch pad(?사전에 없음)를 남겨
And I can pull any string
난 뭐든지 할 수가 있어
Don't have to prove anything
증명할 필요도 없지
Catch a contract on your head
네 머리에는 계약서 하나(?)
You headed West, talk sh*t about Dre?
지금 드레 욕을 하면서 서쪽으로 가는 거야?
You better get a vest, then invest in something
방탄 조끼 하나 준비해서 숨으라고
To protect your head and neck
네 머리와 목을 보호해야 할 테니
And it's back and forth all day like Red and Meth
그렇게 하루는 Red와 Meth처럼 이리저리 돌아다니지
I joke when I say I'm the best in the booth
난 내가 최고라고 한 건 농담이지만
But a lot of truth is said injest
가끔은 그게 진실일 수도 있지
And if I ever do live to be a legend
만약 내가 이 세계의 전설이 된다면
I'ma die a sudden death, 5 mics in The Source
난 The Source(힙합 매거진)에서 마이크 5개 잡고 돌연사할래
Ain't holdin' my f*ckin breath
숨 참는 것도 아니라고
But I suffocate for the respect
하지만 존중심이 없다는 거에 숨이 막히지
Fore I breath the collect the f*ckin check
난 이 수표 때문에 숨을 쉬고 있나
[Chorus]
Watch your f*ckin' mouth
네 입조심이나 해
Yo this Timbaland, tell him I said suck (*tchka*) my dick
이봐 난 Timbaland야. 그 자식에게 내 dick이나 빨라고 했다고 해줘



All comments from YouTube:

Jaheim Jackson

em and dre is unstoppable

Joni Snoro

Damn you're right!

Me

@SpAcl WR nah they r 1 thats y it is is not are

SpAcl WR

the meaning of the line makes u forget about the grammer😂🙂

Ava Marie XXVI

Finally changingThe rap game officially

Lemon Slide

*are

1 More Replies...

Insidious Vidz

You can so tell Em wrote Dre’s verse. The line that gives it away:
“From the hood, and I’m a hornet, and I’ma only sting when I’m cornered” — such a Slim bar!

ZickZeta

Walker Derick I agree with everything you wrote. Dre is similar to Jay, they both hold their spots due to the death of greater talents (Jay-Z way more than Dre). But Dre’s Ring a Ding Ding Dong is a good example.

ZickZeta

Chronic-187 ^^^^ super facts, LL Cool J (during his beef with Canibus) is a great example.

J. Benjamin

Eminem's ghost written for more people than anyone'll ever know I think.

More Comments

More Videos